Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

dödstraff

Av oskar ivarsson - 16 januari 2014 10:00

Jag är emot dödsstraff, för om det var en släkting eller någon i familjen som blev dömda så skulle jag vilja att den personen inte fick dödstraff, men om det var nån person jag inte kände och som hade gjort ett riktigt grovt brott mot nån annan/andra eller mot nån av mina släktingar så skulle jag nog vilja se den personen som gjorde det att han fick dödstraff men jag är fortfarande emot för jag vet inte hur det känns till exempel att en släkting blivit dödad.

Om det fanns dödsstraff i sverige vem skulle då vilja ha det som jobb att döda människor?

dödstraff finns i många länder men dom som avrättar mest är Kina,Irak,Iran,Usa och Saudi arabien.

vissa av dessa länder har så brutala sätt att utföra dödsstraff som Irak har stenkastning eller som i Kina som avrättar mest i världen med ett nack skott eller så enligt amnesty som arbetar för mänskliga rättigheter.


tre punkter om varför jag är emot.


:: Det är fel att döda även om den personen har gjort nåt grovt .


:: Någon måste döda personen som fått dödsstraff.


::Någon måste ge personen domen att få dödsstraff.


Men jag förstår om det finns dom som vill ha dödsstraff för vissa anledningar som till exempel att breivik förtjänar dödsstraff det skulle jag hålla med om just vid såna fall.


 
 
Ingen bild

oclifford

21 januari 2014 19:30

jag tycker ganska exakt som du gör. gillar dom där tre punkterna.

 
Ingen bild

gustav

21 januari 2014 23:20

bra skrivet och tycker om dom där punkterna

 
Ingen bild

Ida

22 januari 2014 12:10

Tycker att du har skrivit en bra text och håller med dig i det du har skrivt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oskar ivarsson - 27 januari 2014 21:19

Religoner har både bra och dåliga sider. Det kan skapa en gemenskap och det kan starta konflikter. Men jag tycker det är bra när religioner finns för man kan få svar på dom frågor man annars inte kan.  Till exempelt vad händer efter döden.   ...

Av oskar ivarsson - 13 januari 2014 09:19

jag tycker att organdonation är bra för då kan nån som behöver en organ få att leva vidare. jag tycker att det är bra här i sverige och många andra länder att man får välja om man ska donera en organ men fångar i kina får inte bestämma dom skjuts o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards